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"Polo Miño", 1957
“Quessada
Porto, un pintor verdadeiro, diante
do que se poden acender tódalas
chamas do amor e do odio e tódolos sentimentos,
menos as frases e os paralelismos. A terrible metafísica do ser foille desvelada para sempre polas soidades da néboa
e dos soles ourensáns máis
alá da paisaxe”. RAMÓN OTERO PEDRAYO
“La pintura es una ventana abierta al mundo”
Xaime Quessada
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PRIMERAS OBRAS: ENTRE 1950 Y 1970
La obra pictórica de Quessada es enorme. Sorprende su capacidad creativa. Haré dos o tres entradas para mostrar las distintas etapas por las que pasó su obra. Abarca distintas corrientes artísticas, desde
el impresionismo, el arte abstracto, el figurativismo o el expresionismo. Es
discípulo reconocido por Picasso. Investiga en las diversas vanguardias artísticas sin olvidar los
conceptos más clásicos del arte.
"Todo aquilo que
parece modernidade, para min non o é. Desta forma eu considérome un artista multiforme.
Para min os dous maiores pintores
multiformes de todos os tempos foron
Goya e Picasso. Considérome un discípulo destes dous singulares artistas,
pero non só destes dous...".
Xaime Quessada.
"Aos 14 anos coñecin a Picasso e cambioume a vida. É un xenio. Eu definoo como o gran desertor porque cada día fai unha creación. O importante é que o home domine os estilos e non ao revés." X. Quessada
La influencia de Picasso tanto en las formas y colores como en el tema es muy clara. El propio Picasso llegó a afirmar:
"¡Venid, venid y ved!, por fin tengo un auténtico discípulo en España...PABLO PICASSO (Notre Dame de Vie, 1967. Francia)
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"Arlequines", 1960
"Nai pobre", 1963
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"Estío", 1960
“Aínda que teña só 22 anos este
pintor, o seu cadro “Estío” seguirá exposto entre os grandes
da pintura española do século XX”. CHUECA
GOITIA, 1961
"A pombiña", 1963
"A ceguiña", 1963
"Cabeza de Chus", 1966
"El dictador", 1962
“De esquerda a dereita, coma na lectura dun verso localizado
dentro da súa tradición; desde a
violencia do trazo ata o etéreo dos corpos
que se disolven sen vida, ata a total permeabilidade da morte.. Transparencia da
tea, pero tamén dos ollos que perderon, como o resto da
figura, a harmonía, planetas desorbitados que aceptan o seu senrumbo na estraña violencia da duplicidade repetida no xogo cruel dos espellos. Un home abraza a súa amada xacente: o Amor sería o primeiro plano a pesar de
que a morte confunde o vivo co outro, a pesar de que o
Amor o era, éo, impulso cara á sabedoría. Unha patética nai aleita, nun aceno ritual, o seu fillo: o feito sacralízase na precisión das
ausencias. Coma o simulacro de bailarina –a muller
nos brazos do amado, triste arlequín, o home- a nai
ignora se será posible continuar trala
escena múltiple narrada en tres espacios pero na
sincronía dos tres tempos.
(…) Destacando
sobre o demais, o touro, o Minotauro centro os pés do cal transcorre atemporal a
barbarie: o crucuficado.”
Mª FERNANDA
SANTIAGO BOLAÑOS: “Contemplo “O dictador”, e penso
na “arte
comprometida” (artículo en “Quessada. Arte e
compromiso”)
Se adentra también en el EXPRESIONISMO
"Genocidio", 1964
"Holocausto", 1968
“Estas fermosas e turbadoras paisaxes son tan exquisitas que parecen estar pintadas con po de ás de bolboretas”. EDUARDO BLANCO AMOR,1974
"Paisaxe telúrico", 1960
Ya en esta primera etapa de su obra se adentra en la pintura abstracta. A pesar de su compromiso con la realidad no huye de las últimas tendencias. Nunca dejó de experimentar nuevas formas de expresión y de reinterpretar a los grandes maestros.
"Grises", 1961
"Abstracción en rojos", 1958
"Materia", 1961
“Siendo siempre él mismo, poseía una de las personalidades más vigorosas y polifacéticas que puedan imaginarse. Era tal su versatilidad que, gracias a él, recreamos la pintura flamenca, el muralismo mexicano, el Renacimiento, el surrealismo, la pasión de Goya, el realismo mágico, el naif, el pop-art y el pop-ficción, el constructivismo, la figuración esquemática, el minimalismo o el informalismo. DARÍO VILLANUEVA: Xaime Quessada, ciudadano de la cultura.
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